Breipatroon lekkere warme stola / omslagdoek cadeau voor oma of voor jezelf

Nu weer even wat anders na het breien van de muts. Een lekkere warme omslagdoek / stola voor mijn schoonmoeder die 84 hoopt te worden.

Zij draagt thuis graag een stola dus aan de slag. Ik heb dit patroon al eerder gebreid maar maak nu echt een hele grote waar ze lekker in kan weg kruipen. Ik weet nu al dat mijn schoonmoeder hier heel blij mee gaat zijn. Ten eerste omdat ik het zelf gemaakt heb voor haar en omdat het echt iets is wat ze gaat gebruiken.

Een dame van boven de 80 heeft eigenlijk alles al wat ze nodig heeft. Natuurlijk doen we er nog een mooi boeket bij.

Een prachtig patroon en een gebreide stola rekt meer als een gehaakte stola deze kun je lekker soepel om je schouders slaan. Gebruik wel een rondbreinaald je begint bij de punt met weinig steken, maar voordat je omslagdoek klaar is heb je echt de lengte van de rondbreinaald nodig.

stola breien, omslagdoek breien 
Dit is de tweed wol van de Zeeman en aan twee bollen heb ik wel genoeg.

Wil je hier ook mee aan de slag ? KLIK HIER VOOR HET BREIPATROON

Dit patroon is voor mij echt blijvertje hier kun je altijd iemand mee blij maken. Het randje met de gaatjes vind ik ook erg leuk. Heel makkelijk te breien met een mooi resultaat.

Reacties