Fijne zelfgebreide damessokken met ajourmotiefje ouderwetse gebreide sokken

En weer een paar sokken af dit is mijn vijfde paar en begin nu pas echt de slag te pakken te krijgen.

Hier een foto van de zelfgebreide damessokken deze keer met een klein eenvoudig patroontje omdat het effen wol is vond ik dit wel leuk.  KLIK HIER VOOR HET AJOUR PATROON 

Het zijn mooie fijne sokken geworden gebreid op naalden nr. 2,5 ik ben begonnen met 60 steken voor maat 39 en ze passen prachtig.

Deze wol is trouwens van de Lidl die pakketten sokkenwol verkocht. Lekkere sterke wol maar ik vind wat dikkere sokken breien ook wel prettig en dat gaat ook wat sneller.

zelf sokken breien, breipatroon sokken, zelfgebreide damessokken 
Als je het basisprincipe van de sokken eenmaal onder de knie hebt kun je je laten inspireren door dit patroontje of denk ook eens aan strepen of fijne kabels voor je sokken.

Nu mijn sokken klaar zijn wordt het toch weer tijd om eens over een nieuw project na te denken. De wintertijd is heerlijk om met een breiwerkje op de bank te zitten tenslotte.

Ik zit weer druk patronen te zoeken en zit toch aan een wat groter breiproject te denken. Misschien een mooie trui voor mezelf dan ben ik weer even lekker bezig.

Maar voor nu best wel trots om mijn leuke zelfgebreide sokken......

fijne zelfgebreide dames sokken 






Reacties