Sokken met een patroontje leuk om te doen en makkelijker als je denkt

Ik ben weer met een nieuw paar sokken begonnen. De wol is van de Lidl en is mooi fijn.

Deze wol is effen beige en om je sok gewoon recht te breien vond ik een beetje saai. Ik ben dus op zoek gegaan naar een patroontje om de sok wat leuker te maken.

Was best een speurtocht er is van alles te vinden op internet, maar wilde het ook weer niet te moeilijk hebben met veel tellen.

Op de onvolprezen Drops site kwam ik dit model tegen DROPS SOKKEN BREIPATROON ziet er best moeilijk uit. Ik heb alleen het gaatjes patroon genomen en bovenop de sok twee keer herhaald.

Dit patroontje is niet moeilijk om te breien en geeft een mooi effect. Uiteraard eerst even een klein proeflapje gebreid om aan het patroon te wennen en best een leuk resultaat.

sokken breien met patroontje, dames sokken breien 
Als je hierboven op de Drops link klikt krijg je het complete patroon. Hier nog even het telpatroon voor dit randje.  Als je nog nooit volgens telpatroon gebreid hebt. Je begint rechts onder en daarna werk je naar boven. Ik raad je wel aan om even de moeite te nemen een proeflapje te breien.

BREI TELPATROON VOOR MOTIEF DAMESSOK


Zoals je ziet is patroontje maar over 3 steken en 4 naalden, waarvan je er maar 2 in patroon breit.


Reacties