Herenmuts goed patroon makkelijk te breien

Ik wilde nog graag een muts breien voor mijn man van de wol die ik over had van de trui.

Maar ik ben altijd wel op zoek naar een uitdaging dus een apart patroon. Het was even zoeken maar op internet kun je alles vinden en onderstaande muts is het geworden.

breipatroon herenmuts makkelijk zelf  te breien

KLIK HIER VOOR HET ORIGINELE PATROON ( ENGELS ) en meer foto's 

Echt heel eenvoudig te breien en ik vind de minderingen zo mooi.

Ronbreinaalden nr. 5 en 100 gram wol voor deze naalden.

Ik heb 100 steken opgezet volgens het patroon is dit voor een hoofdomtrek van 60 cm.

Je begint met 3 steken recht en 2 steken averecht en breit tot een hoogte van 14 cm.

Hierna beginnen de minderingen:

Rij 1 -  3 recht, 2 averecht, 2 recht samenbreien, 1 recht, 2 averecht.  90 st

Rij 2 -  3 recht, 2 averecht, 2 recht samenbrein, 2 averecht  80 st

Rij 3 -  3 recht, 2 averecht, 2 averecht samenbreien, 1 averecht  70 st

Rij 4 -  3 recht, 2 averecht, 2 averecht samenbreien  60 st

Rij 5 -  3 recht, 1 averecht, 2 averecht samenbreien  50 st

Rij 6 -  2 recht samenbreien, 1 recht, 2 averecht   40 st

Rij 7  - 2 recht samenbreien, 2 averecht  30 st

Rij 8 -  2 recht samenbreien, 1 averecht  20 st

Rij 9 -  2 recht samenbreien  10 st

Rij 10 -  2 recht samenbreien  5 st

Knip de draad af en haal door de laatste 5 steken en hecht af... KLAAR, Een muts is echt zo gebreid en vooral als je op rondbreinaalden breit krijg je een prachtig resultaat.










Reacties