Leuk cadeau voor Oma om zelf te breien tip voor een kado voor oudere dame

Ik heb me helemaal suf zitten piekeren, wat kan ik mijn schoonmoeder geven ?

Ze hoopt binnenkort 83 te worden en heeft alles al. Een keertje weg heeft ze ook geen zin in, ze is het liefst thuis. Uit eten of de bioscoop, theater dat hoeft allemaal niet meer voor haar.

Als je vraagt wat ze wil zegt ze natuurlijk als jij langs komt is mijn grootste cadeau, je kent het wel.

Maar ik denk dat ze deze toch wel leuk zal vinden. Ik ben een sjaal / omslagdoek voor haar aan het breien. Lekker warm om de schouders en je kan hem vastzetten dus ze kan er ook niet over struikelen of zo.

Makkelijk te breien en toch een origineel kado voor Oma. Hier een foto en het breipatroon van deze mooie warme omslagdoek. De oorwarmers maak ik er niet bij.

leuke omslagdoek / sjaal origineel en makkelijk breipatroon



OORWARMER:
Maat: één-maat
Omtrek: 48 cm
Breedte: 11 cm
Materiaal: DROPS SYMPHONY
50 gr. kleur nr. 11, lichtbeige

DROPS BREINLD 3.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 19 st x 38 nld in gerstekorrel = 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Maat: één-maat
Afmeting: 25 x 130 cm
Materiaal: DROPS SYMPHONY
250 gr. kleur nr. 11, lichtbeige

DROPS BREINLD 6 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 15 st x 30 nld in gerstekorrel = 10 x 10 cm.

BREIPATROON OMSLAGDOEK / SJAAL

GERSTEKORREL:
Nld 1: * 1 st recht, 1 st av *, herhaal van *-*.
Nld 2: recht boven over av en av boven recht. Herhaal Nld 2.
--------------------------------------------------------

OORWARMER:
Wordt heen en weer gebreid op de nld. Zet 21 st op met nld 3.5 mm en Symphony. Brei GERSTEKORREL – zie boven! DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Kant af bij een hoogte van 48 cm. Naai de oorwarmer samen met de zijkanten tegen elkaar middenachter.
--------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer gebreid op de nld. Zet 38 st op met nld 6 mm en Symphony. Brei GERSTEKORREL – zie boven! DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Verdeel bij een hoogte van 16 cm het werk in 3 delen en brei de delen als volgt: Brei gerstekorrel heen en weer over de eerste 14 st tot het werk 23 cm meet. Zet deze 14 st op een hulpdraad. Brei dan gerstekorrel over de volgende 10 st tot de eerste 2 delen even lang zijn (LET OP! Eindig na dezelfde nld in patroon). Zet deze 10 st op een hulpdraad. Brei gerstekorrel over de overgebleven 14 st tot de 3 delen even lang zijn. Brei in de volgende nld gerstekorrel over alle 38 st (de 2 gaten zijn ongeveer 7 cm hoog). Ga verder in gerstekorrel tot het werk 130 cm meet. Kant alle st af.

Ik ben inmiddels al druk bezig met breien. Het resultaat komt hier op de blog en ik zal jullie ook laten weten of het kado in de smaak viel. Het is ook reuze makkelijk dat je hier niet met verschilldende maten hebt te maken, dus je kunt direct beginnen en het past altijd.






Reacties