Update over mijn eigen brei project van dit moment, prachtig vest om zelf te breien

Afgelopen zomer weinig gebreid, maar nu met deze donkere dagen fijn om weer een breiwerk op te pakken. Vorig jaar was ik al aan een mooi vest begonnen en nu weer bezig.

Omdat ik dit breiwerk een paar maanden opzij had gelegd moest ik wel weer even wennen aan het patroon. Nu heb ik het achterpand en de voorpanden af en alleen de mouwen nog.

Hier nog even een goede breitip :  Als je iets breidt wat gelijk moet zijn, zoals de 2 voorpanden, zet ze dan gelijk op. Ik heb deze twee voorpanden ook gelijk gebreid en als je dan moet minderen weet je zeker dat het patroon aan beide kanten gelijk is. Wel zo mooi toch ?

ajourvest breipatroon voor een mooi vest 
Het vest is nog niet af. Nu de mouwen nog en daarna moet er nog een bies aan de hals en voorpanden gezet worden. Deze bies waar je ook knoopsgaten in kunt maken, ik weet nog niet of ik dit ga doen, wordt apart gebreid en naai je daarna aan het vest.

Tot nog toe gaat het breien voorspoedig en kloppen ook de maten goed, veel meten mijn wol is wat grover als van het patroon dus veel minder steken. Let hier goed op !

KLIK HIER VOOR HET BREIPATROON VAN DIT MOOIE VEST 

Ik hoop het snel af te hebben want het wordt een heerlijk warm en ook mooi vest, wat ik zeker vaak zal gaan dragen.





Reacties