Kussens om zelf te breien of haken met patroon

Leuk werkje in deze donkere maanden een gezellig, warm kussen haken of breien.

Zelf gemaakte warme wollige kussens zijn ook helemaal trend nu.

Je kunt natuurlijk een kussen kopen bij een bekende winkel voor EURO 74,95 !

Of je kijkt even goed naar dit plaatje en breit dit kussen na in je eigen kleuren kosten wol -
4 bollen ongeveer 6 euro...... niet van alle kussens heb ik een patroon, maar als je naar de foto's kijkt en je zoekt een mooi kabelpatroon moet het niet moeilijk zijn om deze kussens te maken.
Hier nog een aantal foto's om inspiratie op te doen. De onderste kussens zijn gehaakt en heb er een link naar het patroon bijgezet dus kun je meteen beginnen, als je nog wat wol hebt liggen.


Leuk grof kussen om zelf te breien. Makkelijk om te maken en met lekkere dikke wol gebreid. Mooi gedaan zo met een gedeeltelijke kabel. 




Bovenstaande kussens zijn gebreid en zo'n kabel maakt het wel echt een deftig kussen.

Haakpatroon gehaakt kussen zelf haken 
Bovenstaand gehaakt kussen is simpel te maken het patroon heb ik HIER GEVONDEN KLIK VOOR HET HAAKPATROON VAN DIT MOOIE KUSSEN.

Als je even zoekt op internet vind je nog veel meer mooie patronen van gebreide of gehaakte kussens. Gezellig voor op de bank zo gemaakt en altijd uniek als je ze zelf maakt.






Reacties

Anoniem zei…
Goeie middag,
Ik ben helemaal weg van de bovenstaande gebreide kussen (die met de kabels) Kunt U mij vertellen waar ik het patroon kan bestellen.
Bij voorbaat hartelijk dank
Nellie Smid
Ik heb helaas niet het patroon maar op deze site kun je mooie kabels vinden
http://www.nafra.be/wl/breitips/17kabels.htm de rest van het kussen in tricotsteek. Voor een mooi resultaat niet te dikke naalden gebruiken. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Hier vind je een hele mooie kabel met patroon, wel wat moeilijker
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=143&d_id=1&lang=nl
Anoniem zei…
Hartelijk dank voor de tip! Ik heb zin om aan de slag te gaan
Anoniem zei…
Ik vind het kussen met de halve kabels erg mooi. Kun je me vertellen hoe ik de banen naast de kabels moet breien?
Agatha
De banen naast de kabels zijn tricotsteek recht aan de goede zijde en averecht aan de verkeerde zijde. Om de streepjes te krijgen brei je 1 of meer steken averecht aan de goede zijde.