Ervaringen met rondbreinaald review

Zo als vermeld in een vorig bericht begonnen met het breien van een muts zie patroon HIER

Ik heb wat aanpassingen gemaakt aan het patroon. Ik vind de muts wat lang dus ben bij 18 cm begonnen met het minderen en heb hierdoor een goed passende muts zonder extra ruimte. Het boord heb ik niet in ribbelsteek gemaakt, maar 1 recht / 1 averecht. Handig met rondbreien is ook dat je voor tricotsteek alleen maar recht hoeft te breien. Je breit namelijk steeds aan dezelfde kant van het werk. Ook moest er een pompoen op natuurlijk dat maakt het wat vrolijker.




Ik kan zelf breien met 4 naalden maar kom overal de rondbrei naald tegen dus dacht laten we dat eens proberen. Het resultaat wordt wel mooi, maar wat is dat wennen zeg. Heb echt op internet zitten zoeken naar uitleg. Hoe moet ik breien met een rondbreinaald.




De tip waar ik echt wat aan had, was om de naald waar je mee breit steeds leeg te maken. Dus heb je alle steken gebreid doorschuiven en nieuwe steken op de te breien naald zetten. Na een half uurtje heb je de slag wel te pakken en werkt het best prettig. Het resultaat is prima.

NADEEL - MAAR het houdt zo ontzettend op om steeds je steken door te moeten schuiven, als je met 4 naalden breit kun je gewoon door breien. Het kost heel veel extra tijd om steeds je steken op een andere naald te zetten.

VOORDEEL je hebt een mooi compact breiwerkje dat je makkelijk weg kunt leggen of meenemen.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het breien van een muts viel mij trouwens ontzettend mee. Een muts is eigenlijk heel snel klaar en helemaal niet zo veel werk als ik eigenlijk dacht.



As mentioned in a previous post I started knitting a hat see pattern HERE

I made one adjustment to the pattern. I found the hat a bit long so started at 18 cm with te last needles. I also made a pumpkin to make it more cheerful.

I know how to knit with four needles but wanted to try the circular needle because you see it evrywhere. The result is nice but you have to get use to this way of knitting. I needed some explanations on internet to get really started knitting with a circular needle. 

The best tip I found was to make the needle you knit with empty. Slide the stiches you made on the dread and put new stiches on the needle you gonna knit. After half an hour I was getting used to this way of knitting.

DISADVANTAGE - It takes so much time to put the stiches from one needle to another every time. You can not keep knitting but have to keep sliding all stabbing and setting new stabbings on the needle to knit. The result is fine, but it takes so much time to have your stabbing on another needle.

ADVANTAGE - You will get used to knitting this way. You have an nice compact knitting, easy to put away or take with you.

This was my first hat to knit and it is much easier as i expected, use te pattern and it can not go wrong.

Reacties